Agent Ubezpieczeniowy
Ubezpieczaj.pl
Ul. Ślężna 112B/U7 53-111 Wrocław
53-111 Wrocław
Zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń (Dz.U. z 2017 r., poz. 2486) niniejszym przekazuję następujące informacje:
I. Agent Ubezpieczeniowy prowadzi działalność agencyjną na rzecz następujących zakładów ubezpieczeń:
- PZU SA z siedzibą al. Jana Pawła II 24, 00-133 Warszawa
- Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO HESTIA SA ul. Hestii 1; 81-731 Sopot
- INTERRISK Towarzystwo Ubezpieczeń SA ul. Stanisława Noakowskiego 22; 00-668 Warszawa
- CONCORDIA POLSKA Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych ul. Św. Michała 43; 61-119 Poznań
- Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji ALLIANZ POLSKA SA ul. Rodziny Hiszpańskich 1; 02-685 Warszawa
- Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA SA ul. Chmielna 85/87; 00-805 Warszawa
- UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń SA ul. Gdańska 132; 90-520 Łódź
- COMPENSA Towarzystwo Ubezpieczeń SA al. Jerozolimskie 162; 02-342 Warszawa
- Inter Partner Assistance SA Oddział w Polsce ( AXA Assistance) ul. Prosta 68; 00-838 Warszawa
- AXA Ubezpieczenia Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji SA ul. Chłodna 51; 00-867 Warszawa
- Towarzystwo Ubezpieczeń INTER Polska SA al. Jerozolimskie 142B; 02-305 Warszawa
- PROAMA ul. Postępu 15B; 02-676 Warszawa
- GENERALI ul. Postępu 15B ; 02-676 Warszawa
- Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie WARTA SA ul. Chmielna 85/87 ; 00-805 Warszawa
- UNUM Życie TUiR S.A al. Jana Pawła II 17; 00-854 Warszawa
- Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia SA ul. Hestii 1; 81-731 Sopot
Poza zakładami ubezpieczeń wymienionym powyżej Agent nie prowadzi działalności na rzecz innych zakładów ubezpieczeń.
II. Dane firmy Agenta Ubezpieczeniowego:
Ubezpieczaj.pl
Ul. Ślężna 11B/ U7 53-111 Wrocław
53-111 Wrocław
NIP: 8992760881
REGON: 360384823
Agent wykonuje działalność na terenie Polski.
III. Numer wpisu do rejestru agentów ubezpieczeniowych: 11224772/A
Rejestr jest prowadzony przez Komisję Nadzoru Finansowego. Informacje na temat wpisu do rejestru można sprawdzić za pośrednictwem przeglądarki internetowej pod adresem: https://au.knf.gov.pl/Au_online/faces/Info.xhtml Na wyświetlonym formularzu należy wypełnić co najmniej 2 pola zawierające dane agenta ubezpieczeniowego.
IV. W związku z proponowaną umową ubezpieczenia z wymienionych wyżej Towarzystw Ubezpieczeniowych agent ubezpieczeniowy otrzymuje wynagrodzenie prowizyjne.
V. Agent ubezpieczeniowy nie posiada akcji ani udziałów zakładu ubezpieczeń uprawniających co najmniej do 10% głosów na walnym zgromadzeniu a udziały Agenta Ubezpieczeniowego nie znajdują się w posiadaniu zakładów ubezpieczeń
VI. Informacja o możliwości złożenia przez klienta reklamacji, wniesienia skargi oraz pozasądowego rozwiązywania sporów w wyżej wymienionych TU:
- Reklamację, skargę lub zażalenie składa się w każdej jednostce TU obsługującej klienta.
- Reklamacja, skarga lub zażalenie mogą być złożone w formie:
1) pisemnej – osobiście albo przesyłką pocztową w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe, na przykład pisząc na adres danego Towarzystwa Ubezpieczeniowego wymienionego w pkt I.
2) ustnej – telefonicznie, na przykład dzwoniąc pod numer infolinii danego Towarzystwa Ubezpieczeniowego, albo osobiście do protokołu podczas wizyty w jednostce, o której mowa w ust. 1;
3) elektronicznej – wysyłając e-mail na adres e-mail danego TU lub wypełniając formularz na stronie www danego Towarzystwa Ubezpieczeniowego wymienionego w pkt.I - Towarzystwo Ubezpieczeń rozpatruje reklamację, skargę lub zażalenie i udziela na nie odpowiedzi, bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia ich otrzymania, z zastrzeżeniem ust. 4.
- W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji, skargi lub zażalenia i udzielenie odpowiedzi w terminie, o którym mowa w ust. 3, Towarzystwo Ubezpieczeń przekazuje osobie, która złożyła reklamację, skargę lub zażalenie informację, w której:
1) wyjaśnia przyczynę opóźnienia;
2) wskazuje okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy;
3) określa przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji, skargi lub zażalenia i udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji, skargi lub zażalenia. - Odpowiedź Towarzystwa Ubezpieczeń na reklamację, skargę lub zażalenie zostanie dostarczona osobie, która je złożyła, w postaci papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji, z tym że odpowiedź można dostarczyć pocztą elektroniczną wyłącznie na wniosek osoby, która złożyła tę reklamację, skargę lub zażalenie.
- Osobie fizycznej, która złożyła reklamację przysługuje prawo wniesienia do Rzecznika Finansowego wniosku dotyczącego:
1) nieuwzględnienia roszczeń w trybie rozpatrywania reklamacji;
2) niewykonania czynności wynikających z reklamacji rozpatrzonej zgodnie z wolą tej osoby w terminie określonym w odpowiedzi na tę reklamację. - Reklamacje, skargi i zażalenia rozpatrywane są przez jednostki organizacyjne danego Towarzystwa Ubezpieczeniowego, które są właściwe ze względu na przedmiot sprawy.
- Reklamacje uregulowane są w ustawie o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym oraz w ustawie o dystrybucji ubezpieczeń.
- Towarzystwo Ubezpieczeń przewiduje możliwość pozasądowego rozwiązywania sporów.
- Podmiotem uprawnionym w rozumieniu ustawy o pozasądowym rozpatrywaniu sporów konsumenckich, właściwym dla danego Towarzystwa Ubezpieczeń do pozasądowego rozpatrywania sporów, jest Rzecznik Finansowy, którego adres strony internetowej jest następujący: www.rf.gov.pl.
- Ubezpieczającemu, ubezpieczonemu i uprawnionemu z umowy ubezpieczenia, będącemu konsumentem, przysługuje prawo zwrócenia się o pomoc do Miejskich i Powiatowych Rzeczników Konsumenta.
- W przypadku umowy zawieranej za pośrednictwem Internetu, konsument ma prawo skorzystać z pozasądowego sposobu rozstrzygania sporów i złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów (Platforma ODR) zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. – adres: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Za działanie Platformy ODR odpowiada Komisja Europejska.
- W zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową:
1) odpowiedź na reklamację zostanie udzielona bezpośrednio przez multiagenta;
2) spór miedzy klientem a multiagentem może być zakończony w drodze pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporów.